RAZVOJ OTROKA (6-9 LETA)

Vé katera je leva in katera je desna, lahko stoji na eni nogi in vozi kolo. Preskakuje kolebnico in skoči z višine 40cm. Žogo ulovi z eno roko, jo ujame v skoku ali zadane cilj.

Sam se obleče, izbere kaj bo oblekel in zaveže vezalke. Sam si zna pripraviti sendvič in uporablja ves pribor.

Fina motorika je že dobro razvita, kar je osnova za pisanje. Se pa pozna, da otroci, ki so v predšolskem obdobju več risali, prej osvojijo pisanje. Vid je razvit že skoraj enako kot pri odraslih.

Zna se voziti s kolesom, vendar pa je še zelo nepreviden in nezanesljiv pri vožnji po kolesarski stezi ali ob cesti.

Uporablja 2500-3000 besed in razume pomen ‘na sredi’. Govori pravilno in jasno, včasih spusti črko R. Rad se uči različnih pravil in iger.

Sam gre ven in ima najljubšega prijatelja. Največ prijateljev ima istega spola in se počuti  varnega v skupini. Če se nihče ne zmeni zanj, je lahko potrt, prav tako težko sprejme kritiko.

Lahko se vživi v drugo osebo in razvija abstraktno mišljenje. Rad se igra z mlajšimi otroki in je do njih zaščitniški. Lahko mu zaupamo manjšo vsoto denarja.

Zdaj ga lahko tudi učimo ‘gledanja na uro’, saj se mu izboljšuje občutek za čas.

Na prste znajo seštevati števila do 10, znajo pa šteti do 20, do 7.leta celo do 200.

Strahovi iz prejšnjih obdobij začnejo upadati, pojavijo pa se psihosomatski strahovi (da te kdo vidi golega, da te kdo ugrabi). Strah pred šolo je v bistvu strah pred ločitvijo od staršev in se kaže v joku, bruhanju, bolečinam v trebuhu… in je bolj pogost pri deklicah kot pri dečkih (lahko zaradi pričakovanj okolice glede spola-’deklice so bolj občutljive’).

Navadno imajo otroci, ki niso hodili v vrtec večje težave pri vstopu v šolo.

Pri sedmih letih se zaključi menjava mlečnih zob – večina stalnih je že zrasla. To obdobje je idealen čas za začetek ukvarjanja s športom, saj se hitro učijo novih gibov in gibalnih spretnosti. Zavedajo se že razlik med spoloma in pričakovanj, ki jih ima družba od nekega spola. Prijatelje sicer izbirajo po njihovih lastnostih (prijazen, posodi igrače, ‘lep/a’), kasneje pa po skupnih interesih.

Pri osmih letih se pojavijo prva vprašanja o spolnosti, zato so pomembne naše reakcije in odgovori na njihova vprašanja, ker to potem vpliva na njihovo dojemanje spolnosti.

Pri devetih letih so še vedno otroci in potrebujejo dovolj spanja, kar pomeni, da je vsakdanja rutina odhoda v posteljo zelo pomembna. Če se le da, naj hodijo spat vedno ob isti uri (seveda ne prepozno, nekje do 21ih).

Prijatelji mu predstavljajo vedno večji del življenja (prej starši) in mnenje drugih postane pomembno zanj. Izredno pomembno je, da imajo starši pozitiven odnos do otrokovih prijateljev in skupine in jih ne ‘zastrupljajo’ s svojim nestrinjanjem z odnosi ali sovraštvom do določenih oseb.

Moralno ocenjevanje svojega in tujega obnašanja se razvija, vendar pa je še pod vplivom staršev in okolja. Videnje sebe (samopodoba) je močno povezana z uspehi in neuspehi v šoli, zato ga čim več vzpodbujajte in omilite neuspehe. Če otrok sebe vidi pozitivno in se sprejema, se tudi lažje vključuje v odnose.

Osebni prostor se znatno razširi, dobro se znajde v svoji soseščini in se tudi že lahko sam pelje z avtobusom po znani progi. Percepcija časa je orientirana na dogodke: leto razume skozi letne čase, teden z začetkom in koncem šole, mesec pa mu še ne predstavlja nekega konkretnega pojma. Zelo se mu razvije smisel za smešno.

Rad se nasmeji nezgodam in nerodam drugih ljudi, še posebno, če v liku prepozna kakšno znano osebo. V tem času sposobnost pomnjenja naraste, kar močno poveča otrokovo učljivost, obseg pomnjenja in hitrost zapomnitve.

Poveča se tudi trajnost pozornosti, ki pa še ne preseže 35 minut in je tudi odvisna od jasnosti naloge, ki jo ima otrok.

Razvije se vzročnost, kar pomeni, da otrok že razume, da se nekaj zgodi in temu nekaj sledi in sicer so ta sklepanja realna, kar do sedaj niso bila (sonce sije, da gremo lahko na sprehod; drevesa delajo veter).

Igre postanejo bolj dovršene, z novim zagonom in v novem obsegu v primerjavi z igrami v predšolskem obdobju. Vse bolj je tudi pomemben končen rezultat igre, ne samo potek. Še vedno veliko uporablja domišljijo, vendar pa loči med le-to in resničnostjo. Najraje se igrajo igre z žogo, igre vlog pa tudi take, kjer je potrebno kaj sestaviti, zgraditi, izdelati.

Radi gledajo filme, saj jih mikajo dogodivščine, skrivnosti in romantika. To pa na njih zelo vpliva, zato bodite pozorni na grozljive filme, saj otroke močno vznemirjajo, jih naredijo plašne in jim kratijo spanec. Najraje imajo risane in smešne filme, kjer nastopajo otroci in živali.