RAZVOJ šOLARčKA

V tem obdobju je najbolj prelomen dogodek zagotovo vstop v šolo. Za to obstajajo tudi določeni kriteriji. Prvi razred je sicer še zelo usmerjen v učenje skozi igro, a otroci zelo dobro vedo, da je šola »resna« zadeva.

Veseli so, ko se česa novega naučijo in znajo povedati, kaj jim je všeč in kaj ne. Imajo tudi že najljubšega prijatelja, pri čemer si prijatelje običajno izbirajo med vrstniki istega spola. Do sedaj je bilo v ospredju druženje s starši, vse bolj pa to zamenja druženje s prijatelji. S tem postane pomembno tudi mnenje drugih.

Prejšnje strahove zamenjajo psihosomatski strahovi (npr. da jih bo kdo videl golega). Zelo pozorno nas opazujejo in res je izjemno pomembno, da se naša dejanja ujemajo z našimi besedami (npr. razlaga otroku, da je kajenje škodljivo, medtem ko imate cigareto v roki nekako nima smisla).

To je čas, da otroka naučimo gledati na uro, še vedno pa večji pomen časa vidi v pomembnih dogodkih (začetek in konec šole, letni časi).

Razložimo mu lahko pomen in vlogo denarja in tudi že zaupamo manjšo vsoto.

Podobno kot doslej, se otrok najbolj varnega počuti, če ima neko rutino in red. Tako naj bi ostalo tudi pri spanju.

Čeprav je šola osrednji dogodek vsakega dne, mora otrokov vsakdan zajemati tudi igro in zabavo. Oboje vpliva na razvoj otrokovih sposobnosti in do izraza pridejo področja na katerih je bolj sposoben in to potem tudi rajši počne.