PREHRANA šOLARčKA

Otrok naj zaužije 5 obrokov na dan v energijski vrednosti med 1400 in 1500 kcal. Okoli sedmega leta se dnevna potreba po energijski vrednosti živil poviša na 1700 in 1900 kcal (za primerjavo: odrasla oseba, brez dodatnih obremenitev dnevno potrebuje okoli 1600 do 2000 kcal).

Otroci, ki se aktivno ukvarjajo s športom, potrebujejo dnevno še več. Koliko več? To je odvisno od same aktivnosti, pogostosti izvajanja, spola in podobno. Pri športno aktivnih pa je še posebno pomemben vnos tekočine, ki se iz 1,5l do 2l dnevno poveča, glede na potrebo.

Priporočeno dnevno razmerje živil:

  • 40 % ogljikovih hidratov (žita, črn kruh, riž, testenine)
  • 35% vitaminov in mineralov (sadje in zelenjava)
  • 20% beljakovin in mineralnih snovi (meso in mesni izdelki, mleko in mlečni izdelki, jajca, ribe, stročnice, oreščki)
  • Največ 5% maščob in sladkorjev (slaščice, ocvrta hrana, olje)

Priprava in shranjevanje

Sveže sadje in zelenjava (izven sezone lahko tudi suho) sta res pisanih barv, kar otroka še toliko bolj privlači, saj lahko rečemo, da jedo »z očmi«. Naj vam otroci pomagajo pri pripravi in nakupu živil. Tako jim boste približali hrano in obroki bodo bolj zanimivi.

Toplotna obdelava določenih živil (še posebno mesa) je nujna, preden jih ponudite otroku.

Otroku ponujajte čim manj odmrznjenih živil in živil iz pločevinke, prav tako pikantne ali pekoče vrste hrane.

Omejujte uporabo soli in čim bolj zmanjšajte uporabo sladkorja.

Otroku naj bi dnevno zaužil vsaj tri tople obroke.

5 obrokov na dan se priporoča še posebno zato, ker je otrokova zmožnost skladiščenja energije manjša, kot pri odraslih in zato potrebuje večkratni vnos hrane.

Zdravo = zabavno

Otroka poskušajte učiti zdrave prehrane in mu tudi bodite za zgled. Pripravite mizo otroku zanimivo, okusne jedi, lepo okrašene. Sproščeno vzdušje, mirno okolje ter primerno vedenje bosta obogatila izkušnjo prehranjevanja. Otrok se bo tako veselil obrokov.