PREHRANA šOLARJA

Otrok naj zaužije 5 obrokov na dan v energijski vrednosti okoli 2000 in 2300 kcal in pa tekočine od 1,5l do 2l. (za primerjavo: odrasla oseba, brez dodatnih obremenitev dnevno potrebuje okoli 1600 do 2000 kcal).

Otroci, ki se aktivno ukvarjajo s športom, potrebujejo dnevno še več (predvsem ogljikovih hidratov), ne samo hrane ampak tudi tekočine. Koliko več? To je odvisno od same aktivnosti, pogostosti izvajanja, spola in podobno.

Priporočeno dnevno razmerje živil:

  • 40 % ogljikovih hidratov (žita, črn kruh, riž, testenine)
  • 35% vitaminov in mineralov (sadje in zelenjava)
  • 20% beljakovin in mineralnih snovi (meso in mesni izdelki, mleko in mlečni izdelki, jajca, ribe, stročnice, oreščki)
  • Največ 5% maščob in sladkorjev (slaščice, ocvrta hrana, olje)

Priprava in shranjevanje

Sveže sadje in zelenjava (izven sezone lahko tudi suho) sta res pisanih barv, kar otroka še toliko bolj privlači, saj lahko rečemo, da še vedno jedo »z očmi«.

Naj vam otroci pomagajo pri pripravi in nakupu živil. Lahko tudi že sami kaj skuhajo, na kar bodo še toliko bolj ponosni. Priporočena je omejena uporaba soli in sladkorja.

V kolikor je mogoče, otroku zagotovite tri tople obroke dnevno.

Zdravo = zabavno

Otrok prihaja v obdobje, ko bo spoznaval tudi veliko hitre prehrane. Občasno nikakor ne škodi, če si privoščite kaj takšnega, vseeno pa ga je potrebno učiti zdrave prehrane. Še najbolje to storimo z zgledom.

Če pripravite obroke,  kot vaš poseben skupni čas ali kaj podobnega in s tem še malo popestrite vse skupaj, bodo vsekakor bolj navdušeni nad prehranjevanjem.