PREHRANA PREDšOLčKA

Vsem, še posebno otrokom pa se priporoča 5 obrokov na dan. V tej starosti naj bi bili v energijski vrednosti nekje med 1000 in 1100 kcal. Po četrtem letu se dnevna potreba po energijski vrednosti poviša na 1400 do 1500 kcal. (za primerjavo: odrasla oseba, brez dodatnih obremenitev dnevno potrebuje okoli 1600 do 2000 kcal). Dnevno priporočena količina zaužite tekočine (najbolje vode) je 1,5l do 2l.

Priporočeno dnevno razmerje živil:

  • 40 % ogljikovih hidratov (žita, črn kruh, riž, testenine)
  • 35% vitaminov in mineralov (sadje in zelenjava)
  • 20% beljakovin in mineralnih snovi (meso in mesni izdelki, mleko in mlečni izdelki, jajca, ribe, stročnice, oreščki)
  • Največ  5% maščob in sladkorjev (slaščice, ocvrta hrana, olje)

Priprava in shranjevanje

Sveže sadje in zelenjava (izven sezone lahko tudi suho) sta res pisanih barv, kar otroka še toliko bolj privlači, saj lahko rečemo, da jedo »z očmi«. Naj vam otroci pomagajo pri pripravi in nakupu živil. Tako jim boste približali hrano in obroki bodo bolj zanimivi.

Toplotna obdelava določenih živil (še posebno mesa) je nujna, preden jih ponudite otroku.

Otroku ne ponujamo odmrznjenih živil in živil iz pločevinke. Pikantna ali pekoča vrsta hrane ni za otroke.

Poskušajte jedem dodajati bolj malo soli in še manj sladkorja. V kolikor je mogoče, se priporočajo vsaj trije topli obroki dnevno.

5 obrokov na dan se priporoča še posebno zato, ker je otrokova zmožnost skladiščenja energije manjša, kot pri odraslih in zato potrebuje večkratni vnos hrane.

Zdravo = zabavno

Če otroka že od začetka učimo zdrave prehrane, bo v odraslem obdobju temu lažje sledil.

Pripravite mizo otroku zanimivo, okusne jedi, lepo okrašene. Sproščeno vzdušje, mirno okolje ter primerno vedenje bosta obogatila izkušnjo prehranjevanja. Otrok se bo tako veselil obrokov.

Otroci niso mali odrasli, ampak so otroci. Naj bodo obroki njim prijazni in primerni.