PREHRANA NAJSTNIKA

Otroci so vse bolj zasedeni, kljub temu pa poskušamo zagotoviti, da bodo dobili 5 obrokov na dan v energijski vrednosti okoli 2000 in 2300 kcal in tekočine nekje med 1,5l do 2l. (za primerjavo: odrasla oseba, brez dodatnih obremenitev dnevno potrebuje okoli 1600 do 2000 kcal)

Otroci, ki se aktivno ukvarjajo s športom, potrebujejo dnevno še več, poleg hrane (predvsem ogljikovih hidratov) tudi tekočine (zaželeno vode). Koliko več? To je odvisno od same aktivnosti, pogostosti izvajanja, spola in podobno (običajno pa okoli 2600kcal vse skupaj).

Priporočeno dnevno razmerje živil:

  • 40 % ogljikovih hidratov (žita, črn kruh, riž, testenine)
  • 35% vitaminov in mineralov (sadje in zelenjava)
  • 20% beljakovin in mineralnih snovi (meso in mesni izdelki, mleko in mlečni izdelki, jajca, ribe, stročnice, oreščki)
  • Največ 5% maščob in sladkorjev (slaščice, ocvrta hrana, olje)

Priprava in shranjevanje

Sveže sadje in zelenjava (izven sezone lahko tudi suho) sta res pisanih barv, kar otroka še toliko bolj privlači. Naj vam otroci pomagajo pri pripravi, nakupu in tudi kuhi živil. Tako se bodo naučili kuhati, pa še zadovoljni bodo sami s seboj. Sol in sladkor uporabljajte omejeno.

Zdravo = zabavno

Zdrava prehrana je res pomembna in z domišljijo ter kreativnostjo, to lahko približate tudi najstnikom. Pripravite mizo zanimivo, jedi naj bodo okusne, lepo okrašene.

Sproščeno vzdušje, mirno okolje ter primerno vedenje bosta obogatila izkušnjo prehranjevanja. Obroki so lahko tudi poseben družinski čas, skupni trenutki, pogovori in podobno.