PREHRANA MALčKA

Priporočeno je, da otrok zaužije 5 obrokov na dan v energijski vrednosti med 1000 in 1100 kcal. (za primerjavo: odrasla oseba, brez dodatnih obremenitev dnevno potrebuje okoli 1600 do 2000 kcal).

Dnevno priporočena količina zaužite tekočine je 1,5l do 2l, najbolje kar navadne vode.

Dnevno naj bi bilo razmerje živil sledeče:

  • 40 % ogljikovih hidratov (žita, črn kruh, riž, testenine)
  • 35% vitaminov in mineralov (sadje in zelenjava)
  • 20% beljakovin in mineralnih snovi (meso in mesni izdelki, mleko in mlečni izdelki, jajca, ribe, stročnice, oreščki)
  • Največ 5% maščob in sladkorjev (slaščice, ocvrta hrana, olje)

Priprava in shranjevanje živil

Sveže sadje in zelenjava (izven sezone lahko tudi suho) sta res pisanih barv, kar otroka še toliko bolj privlači, saj lahko rečemo, da jedo »z očmi«. Otroci naj vam pomagajo že pri nakupu,  tako jim boste približali hrano in obroki bodo bolj zanimivi.

Toplotna obdelava določenih živil (še posebno mesa) je nujna, preden jih ponudite otroku. Otroku ne ponujamo odmrznjenih živil in živil iz pločevinke prav tako ne pikantne ali pekoče vrste hrane.

Poskušajte dodajati malo soli in čim manj sladkorja. Priporočena sta dnevno dva hladna in trije topli obroki.

5 obrokov na dan se priporoča še posebno zato, ker je otrokova zmožnost skladiščenja energije manjša, kot pri odraslih in zato potrebuje večkratni vnos hrane.

Zdravo = zabavno

Če otroka že od začetka učimo zdrave prehrane, bo v odraslem obdobju temu lažje sledil.

Pripravite mizo otroku zanimivo, okusne jedi, lepo okrašene. Sproščeno vzdušje, mirno okolje ter primerno vedenje bosta obogatila izkušnjo prehranjevanja. Otrok se bo tako veselil obrokov.

Otroci niso mali odrasli, ampak so otroci. Naj bodo obroki njim prijazni in primerni.