PREHRANA OTROKA (4.-6. MESEC)

Način uvajanja dopolnilne prehrane

Vsako novo živilo damo otroku enkrat na dan v majhnih količinah (ena do dve žlički). Nadomeščamo vsak obrok posebej. Sprva boste poleg dodane hrane morali dodajati še materino mleko (mlečna formula). Dodajanje mleka ni več potrebno, ko za obrok pojé med 100 in 200 ml dopolnilne hrane.

Ko otrok nadomesti celoten obrok, nadaljujete z nadomeščanjem naslednjega.

Z zelo majhno žličko zajamemo hrano in jo nežno potisnemo otroku med ustnice. Otrok naj hrano sam posesa. Če mu žličko potisnete pregloboko v usta, se mu lahko zaleti.

Pustite mu, da jé z rokami in ga spodbujajte, da bo sodeloval pri hranjenju.

Otrok mora imeti občutek da hrano uživa, ker mu je všeč, ne zato ker mora.

Priporočen vrstni red nadomeščanja je sledeči: ena malica, druga malica, kosilo, zajtrk in večerja.

Odločitev, kje boste začeli je vsekakor vaša. Priporoča se, da nazadnje ukinete zajtrk in potem večerjo. Ostale obroke pa po vaši želji.

Z istim živilom vztrajamo vsaj 2-3 dni, v primeru, da bi prišlo do alergične reakcije, se v tem času pojavijo znaki (izpuščaji na koži, driska).

Če dojenček določeno živilo prvič odklanja, počakajte nekaj dni in poskusite znova. Raziskave kažejo, da ga po desetih dnevih vztrajanja, sprejme.

Otroku ponujamo tekoča živila ali živila, ki so pretlačena, nastrgana na strgalnik. Če otrok ne želi, ga ne silite, da se mu hranjenje ne zameri. V hranjenju naj uživa. Ob obrokih naj bo z vami ob mizi, poskušajte mu prehranjevanje prikazati kot nekaj pozitivnega.

Začnemo z zelenjavnimi kašicami, ki so od začetka lahko razredčene s prekuhano vodo, materinim mlekom ali mlečno formulo. Po tem začnemo s krompirjem in z mesom. V naslednjem mesecu pa pridejo na vrsto mlečno in sadno žitne kašice.

Zelenjavo in sadje od začetka še skuhamo, kasneje pa lahko pustimo surovo. Uvajanje goste hrane s koščki se priporoča najkasneje do 10. meseca starosti, sicer lahko kasneje nastanejo težave pri hranjenju.

Vrste hrane

  • Korenje, bučka, krompir, koruza, cvetača, koleraba
  • Riž, koruzni kosmiči
  • Jabolko, hruška, marelica, banana
  • Manjše količine žit, ki vsebujejo gluten (oves, pšenica,…)
  • Dodajamo manjše količine olja (oljčno, repično, koruzno, sojino) k jedem (1 čajna žlička / 150-200 ml obroka)
  • Meso (najprej belo, potem rdeče)

V tem obdobju se poveča potreba dojenčka po tekočini. Dodajamo prekuhano vodo po žlički.